close




今天趁颱風假 窩在家看了幾部好片 真是幸福的一件事
給茱麗葉的信 因為 場景是在曾經走過的 維洛納
所以一定想要看看 片中也還出現了西耶那 
我和leo還認出我們從哪邊走過 真是奇妙的感覺 ~~~

很典型的浪漫愛情片  不過就是光看場景我也非常心滿意足
我覺得最感人的一幕是 因為女主角回了50年前 奶奶寫給朱麗葉的信 
而找到初戀情人 在婚禮上 奶奶念出那封信的那一段~~~ 


dear claire :

" what "and "if " are two words as non-threatening as can be
but put them together side by side
and they have the power to haunt you for the rest of your life
what if ?
what if ?
what if ?

i don't know how your story ended
but if what you felt them was true love
them it's never too late
if it was true then 、why wouldn't it be true now ?
you need only courage 
to follow your heart
i don't know what a love like juliet's feels like
a love to leave loved ones for、a love to cross ocean for
but i'd like to believe 、if i ever were to feel it  
that i'd  have the courage to seize it 
and claire 、if you didn't 
i hope one day that you will 

all my love
juliet





" 什麼 " 和 "如果" 是2個沒有威脅性的字
但是若把它們放在一起
就會產生困擾你一生的力量 
假如那會怎樣?........

我不知道你故事的結局
但如果你事後還有感覺 那就是真愛
而且永遠不會太晚
如果當時感覺是真的 那何不現在去實現
你需要的僅僅是勇氣  和遵從你的心
我不知道什麼才是朱麗葉的愛
生死離別之愛  遠隔重洋之愛?
但我相信  如果我曾感受真愛
我就會有勇氣抓住真愛
克萊兒  如果你還沒做到
我希望有一天你可以




好一個 what if ~~
講得真好 這個字實在影響力很大 
它讓人有一種 不如就來嘗試~ 就現在來做吧~的神奇力量
只要在腦中想著這個字 
就很想把如果 成真

我覺得我有這種感覺啦!!  
我的如果~~~~~~
 



 
arrow
arrow
    全站熱搜

    shelleyfen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()